Marea nasıl bir arabadır sorusuna
genelde yaramaz tutulmayan elde kalan cevaplarını alırsınız. Bu yazıda Marea
nasıl bir arabadır tüm artı ve eksileri ile aktarmaya çalışacağım,
alıp almamak size kalmış.
İlk olarak bu aracın Türkiye'de iki
benzinli bir dizel motor tipiyle bulunduğunu belirtmek isterim. Dış görünüşleri
aynı olan 1.6 (4 silindir 16 V), 2.0 lt (5 Silindir 20V) benzinli ve 1.9lt
dizel motor seçenekleri bulunuyor.
Kasa yapısı olarak da sedan ve station
wagon olmak üzere iki farklı tipi bulunuyor. Hatchback olan Brava ve Bravo
modelleri Marea'dan ayrı birer model olup bir çok yönden Marea ile aynıdır.
Marea üretimine 1997 yılında İtalya'da
başlanıp 2001 yılından itibaren Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında devam edildi.
2007 yılında ise üretimi sona ererek yerine Linea modeli üretilmeye başlandı.
1997 yılında ilk olarak üretilmeye
başlayan Mk1 kodlu Marea'nın kasa ve motor yapısında 2002 yılında bir miktar
değişiklik yapıldı ve Mk2 kodu ile anılmaya devam edildi. Yine 2005 yılında
yapılan bir revizyonla Mk3 koduna geçiş yapıldı.
MK1
Marea Nasıl Bir Arabadır?
Mk1 Marea'nın nasıl bir araba olduğunu
daha detaylı inceleyelim. Bu serinin SX, ELX ve HLX seklinde 3 farklı modeli
bulunmakta. SX 1.6 lt (4 silindir 16V) benzin motorlu, ELX 1.6 lt (4 silindir
16V) benzin ve 1.9 lt dizel motorlu, HLX 2.0 lt (5 silindir 20V) benzin motorlu
olabilmektedir.
SX modeli Marea'nın en düşük donanım
paketine sahiptir. Bu donanım paketinde şu özellikler bulunur:
- Sürücü tarafında hava yastığı
- Elektrikli ön camlar
- İçeride sürücü tarafından açılabilen depo ve bagaj kapağı
- Elektrikli ve ısıtmalı aynalar
- Ön ve arka koltuklar için kol dayama
- Opsiyonel olarak yolcu hava yastığı ve absli olanları da mevcuttur.
ELX modelinin SX modeline göre ilave
donanımları:
- ABS
- Far yıkama
- Mercekli far
- Sis lambası
- Opsiyonel olarak yolcu ve yan hava yastıkları, elektrikli arka camlar,
deri koltuk, sunroof olanları mevcuttur.
HLX modelinin SX modeline göre ilave
donanımları:
- Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları
- ABS
- Elektrikli ön ve arka camlar
- Far yıkama
- Mercekli far
- Sis lambası
- 15" jant
- Opsiyonel olarak deri koltuk ve sunroof olanları mevcuttur.
MK2
Marea Nasıl Bir Arabadır?
MK2 Marea'da Liberty, Exculusive
modelleri bulunuyor. Her iki model de 1.6 lt (4 silindir 16V) benzin motorlu.
Liberty modelinde bulunan domamın
özellikleri şu şekildedir:
- Sürücü ve yolcu hava yastığı
- Klima
- Elektrikli ve ısıtmalı aynalar
- Ön ve arka koltuklarda kol dayama
- İçeride sürücü tarafından açılabilen depo ve bagaj kapağı
- Elektrikli ön camlar
- Opsiyonel olarak ABS
Exculusive modelinin Liberty modeline
göre ilave donanımları:
- Yan hava yastıkları
- ABS
- Elektrikli yükseklik ve bel desteği ayarlı sürücü koltuğu
- 15" Jant
- Mercekli far
- Sis farı
- Opsiyonel olarak park sensörü, otomatik kararan dikiz aynası, bagajda
6'lı CD değiştirici. Opsiyonel olan bu donanımlar Lüks Paket olarak
isimlendirilir ve piyasadaki bir çok Exculusive modelinde mevcuttur.
Marea'nın donanımı konusunda modellere
veya yılına göre kesin konuşmak çoğu zaman mümkün değildir. Aynı model
yılındaki aynı seri araçta farklı donanım paketleri bulunabilmektedir. Bu
nedenle Marea almaya niyetliyseniz donanımlarını tek tek sormanız gerekecektir.
Marea'nın
kronik problemleri var mıdır?
Bir çok araba modelinde olduğu gibi
Marea'nın da bazı kronik problemleri bulunur. Bu problemlerin bazıları çok
kolay bir şekilde tespit edilip onarılırken bazılarının tespiti için ciddi bir
deneyim gerekebilir. Bunun sebebi aracın piyasada pek bulunmaması sonucu sanayi
ustalarının araca yabancı olmalarıdır. Bir çok kullanıcı bu nedenle sanayilerde
ustadan ustaya dolaşıp sorunlarına çözüm bulamayabiliyor.
Hatırlayabildiğim kronik Marea
problemlerini ve püf noktalarını aşağıda sıralamaya çalışacağım.
- Farların Yeterli Aydınlatma Sağlamaması: İstisnasız her Marea sahibi
bu sorundan yakınır (özellikle mercekli far olmayan modellerde). Mercekli
farı olan modellerde bu sorunun çözümü mevcuttur.
- ABS Problemi: Marea'ların büyük bölümünde ABS sorunu mevcuttur ve bir
çok usta ABS beyninin değişmesi gerektiğini söylese de durum bu kadar
vahim değildir, ufak bir tamirle çözülebilir.
- Kalorifer Peteği: Ömrü dolduğunda su kaçırmaya başlar ve değiştirme
usulünü bir çok usta bilmediği için göğsün sökülmesi gerektiğini ve
maliyetinin çok fazla olacağını söyler ama sökülmeden ekonomik bir şekilde
halledilir.
- Error Cli: Klima ile ilgili ufak bir parça nedeniyle verilen hata
kodudur. Parçanın sökülüp temizlenmesi ile genelde sorun çözülür.
- Rolanti Dalgalanması: Çoğu zaman basit bir kablolama işlemi veya gaz
kelebeğinin temizlenmesi ile çözülür.
- Benzim Pompası: Depoda çeyreğin altındaki seviyelerdeki benzinle uzun
süreli kullanımlarda depo kendini yeterince soğutamayıp arıza verebilir.
Benzin seviyesine dikkat edildiği sürece genelde sorun çıkarmaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder