5 Nisan 2016 Salı

E-Ticaret

E-Ticaret, Türkçe'deki elektronik ticaret kelimelerinin kısaltılmış halidir. Benzer şekilde İngilizce'de de e-commerce şekilde kısaltılır. En basit ifadeyle elektronik ortamda yapılan ticari faaliyet anlamı taşımaktadır.
Bu yazı dizisi boyunca E-Ticaret'in internet kanalında yapılan şekli ile ilgili bilgilere yer vermeye çalışacağım.
Genelde insanlar e-ticareti perakende olarak telefon, küçük ev aleti, tekstil ürünleri aldığı internet sitelerinden ibaret olarak görmekte ve aslında e-ticaretin ne kadar kapsamlı bir konu olduğunu bilmemektedirler.
E-Ticaret Türleri Nelerdir?
E-ticarette çeşitli yönleriye sınıflandırma yapmak mümkündür. En önemli sınıflandırma yönteminin toptan veya perakende kanallara göre olduğu düşünülebilir. Bu şekilde bir sınıflandırma yapıldığında e-ticareti 3 farklı  platformda değerlendirmek gerekir:
  • B2C (Bussines To Customer): Ürünleri imalatçı veya tedarikçi firmalar üzerinden alıp perakende olarak satışa sunan en yaygın yöntem.
  • B2B (Business To Business): Ürünlerin imalatçı veya tedarikçi firmalar tarafından toptan olarak tekrar satılmak üzere satıcılara sunan yöntem.
  • C2C (Customer To Customer): Ürünlerin perakende olarak bir kullanıcıdan bir başka kullanıcıya satışına aracılık eden yöntem.
Bir başka sınıflandırma yöntemi ise satış yapılan ürüne göre e-ticaretin tanımlanmasıdır:

  • Dikey E-Ticaret: Kendi ürettiği/ithal ettiği markanın ürünlerini veya belli bir sektöre/müşteri kitlesine yönelik ürün satışını hedefleyen siteler.
  • Yatay E-ticaret: Her türlü ürünün kategori sistemiyle bir arada satışını hedefleyen siteler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder