E-Ticaret, Türkçe'deki elektronik ticaret kelimelerinin
kısaltılmış halidir. Benzer şekilde İngilizce'de de e-commerce şekilde
kısaltılır. En basit ifadeyle elektronik ortamda yapılan ticari faaliyet anlamı
taşımaktadır.
Bu yazı dizisi boyunca E-Ticaret'in
internet kanalında yapılan şekli ile ilgili bilgilere yer vermeye çalışacağım.
Genelde insanlar e-ticareti perakende
olarak telefon, küçük ev aleti, tekstil ürünleri aldığı internet sitelerinden
ibaret olarak görmekte ve aslında e-ticaretin ne kadar kapsamlı bir konu
olduğunu bilmemektedirler.
E-Ticaret
Türleri Nelerdir?
E-ticarette çeşitli yönleriye
sınıflandırma yapmak mümkündür. En önemli sınıflandırma yönteminin toptan veya
perakende kanallara göre olduğu düşünülebilir. Bu şekilde bir sınıflandırma
yapıldığında e-ticareti 3 farklı platformda değerlendirmek gerekir:
- B2C (Bussines To Customer): Ürünleri imalatçı
veya tedarikçi firmalar üzerinden alıp perakende olarak satışa sunan en
yaygın yöntem.
- B2B (Business To Business): Ürünlerin imalatçı
veya tedarikçi firmalar tarafından toptan olarak tekrar satılmak üzere
satıcılara sunan yöntem.
- C2C (Customer To Customer): Ürünlerin perakende
olarak bir kullanıcıdan bir başka kullanıcıya satışına aracılık eden
yöntem.
Bir başka sınıflandırma yöntemi ise
satış yapılan ürüne göre e-ticaretin tanımlanmasıdır:
- Dikey E-Ticaret: Kendi ürettiği/ithal ettiği markanın ürünlerini veya
belli bir sektöre/müşteri kitlesine yönelik ürün satışını hedefleyen
siteler.
- Yatay E-ticaret: Her türlü ürünün kategori sistemiyle bir arada
satışını hedefleyen siteler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder